NATURBILDER FRA LEIRSKOLEN

Her er det litt natur bilder fra leirskolen. Vet noen av bildene ble dårlige pga svart kant nede og på siden men det er noe feil med kamera mitt når jeg zoomer så det blir sånn. Forresten så er det seler dere ser på ett av bildene!

LEIRSKOLEN 2014

Heihei!

Nå er det fredag og det var idag jeg kom hjem fra leirskolen. Jeg har kost meg kjempe masse med verdens beste venner og vi har hatt det så fint sammen nesten hele tiden! Vi har klatret, gått mange turer, spilt kort, kjørt båt, fisket, paddlet kano og kajakk, snakket og kost oss så masse. Vi var på BOLÆRNE KYST LEIR SKOLE. Det er ett av de fineste stedene jeg har hvert. Naturen var så fin!

Selve rommet var helt greit men det ble koselig når vi plukket blomster inn dit og ryddet. Maten var også god, men jeg synes det var dumt at det ikke var melk til hvert måltid (haha jeg er gal) Vi har opplevd så mye på leirskolen og lært masse nytt. Jeg ble kjent med noen herlige folk som jeg kommer til og savne. Vi hadde det virkelig så gøy. Jeg savner det masse allerede. Bolærne er en øy så vi måtte kjøre båt dit. Det var veldig gøy på vei dit men idag når vi skulle hjem fikk vi beskjed om at den båten vi skulle ta( som vi hadde tatt til øya) hadde brent opp. Tenk om vi var i båten når den brant!?!

På øya var det mange hemmelige steder. Vi fant gammle "borger". Med borger mener jeg en murvegg greie. Ettersom det var en gammel militær leir så var det masse og utforske. Vi gikk også tur på midt/mellom bolærne. Der var det dødsleir for lenge siden. Russerne, som jobbet som "slaver", ble sendt dit vis de var syke.

Turen var virkelig helt fantastisk og jeg vill tilbake og være der lenger. Jeg savner stedet, havet, folkene, minnene og ikke minst det fine været! XD! Det var fint vær hver eneste dag om gjorde det helt perfekt! Så viss du skal dit på leirskole burde du glede deg kjempe masse!

Her ser dere ett lite bilde av rommet vårt. Det kommer flere bilder av naturen og sånn senere. Gled dere til skikkelig fine bilder!

Favoritt leppomader

Gratulerer med dagen Minni

Hallo

Alle sammen, i dag har verdens beste katt  bursdag, og alle brødrene og søstrene hennes bursdag. Jeg ønsker Minni, Emil, Mario og Pus(vet ikke hva den heter) en helt super dag♥Du er verdens beste og er alltid så snill og søt. Jeg er så glad i deg pusen min, jeg er kjempelei meg for at jeg ikke får vert der på bursdagen din:(

Er så glad i deg pusen min

Favorittsanger ATM

/p>

SOMMER BLOMSTER

pakket og klart

Hallo! Nå er alt pakket og klart til leirskole, og jeg gleder meg veldig. Det kommer til å bli helt fantastisk! Jeg fikk bare så vidt plass til alt i baggen, men det gikk. Jeg må nok ta reisesyke tabletter siden vi skal kjøre lenge med buss(egentlig ikke derfor jeg trenger det, men for sikkerhetsskyld) og en hav time med båt(derfor trenger jeg reisesyketabletter). Men må sitkke. Hade

Sees en gang, har foresten forhondpublisert innlegg for i morra, onsdag og torsdag:)

SNART FERDIG PAKKET

Heihei!

Da er jeg endelig ca ferdig med pakking til leirskolen i mrg. Både gleder og gruer meg litt. Blir uvant og være så langt hjemme fra i 4 og en halv dag men jeg håper jeg holder ut haha. Det er ganske mye som skal pakkes med. Både til fint vær, dårlig vær, badetøy, regntøy og masse annet. Håper virkelig jeg har tatt med alt. Snart skal jeg pakke det siste jeg har igjen nemlig tannkrem, tannbørste, strikker og børsre.

I stad hadde Ingerid barnebursdag jog jeg var DJ. Det var veldig gøy. I går var jeg og mamma, pappa, søstrene mine og bestemor på et kjøpesenter. Der fikk jeg noen skikkelig fine ting. Jeg ble såå glad når jeg fikk det og skal ha det med på leirskolen!

Nå skal jeg gjøre unna litt bloggarbeid før jeg slapper av. Bussen vår går kl 0800 i mrg. Vi ses på fredag! Det kommer masse bilder fra leirskolen da!♥

Ses snart!

Deilig trenigshelg

Hallo!

Nå, for en liten stund siden, kom jeg hjem etter å ha vert i Hønefoss i helga, det var utrolig koslig. Etter treninga i går var vi på peppes. Vi hadde det utrlig gøy. Så kjøpte vi godteri og hadde det utrloig morsomt på hotell-rommet. I dag så trente vi(selvfølgelig) før vi dro hjem. Vi tok en tur på mc'ern, namm det var godt. Møtte hun ene treneren der,hehe. Jeg er egentlig ganske sliten, så jeg orker ikke å blogge mer.

måtte bare ta noen bilder, siden jeg ikke orker å ta noen nå.

-MIA

Stille før pakke-stormen

Hallo!

I dag var klassen vår på sykkeltur, vi syklet til en kiosk ikke så langt unna, og der har de supergod is:) Jeg kjøpte En kule med melkesjokolade-brownies og softis med oreostrø oppå, nammmmmm. Det var så sinnsykt godt. Jeg ble utrolig vsr meg med en gang jeg kom hjem skiftet jeg til shorts(hadde på treningsbukse) og topp. Jeg har akkurat spist en til is :D Jeg elsker at på sommeren får vi mye is. Nå etter at vi har spist skal jeg begynne å pakke. Det er ikke så mye til Hønefoss, bare treningstøy, undertøy, pysj, t skjorte og en shorts. Jeg får nok ikke blogget når jeg er i Hønefoss, men kanskje når jeg kommer hjem på søndag. Har planlagt å forhondspubliserre 1-2 innlegg nå før vi skal spise:) Jeg grugleder meg litt til å pakke, fordi jeg erlitt redd for at jeg ikke skal ha plass. Har vurdert å ta massse videoer fra leirskolen og lage en film til dere. Hva tenker dere om det

Elsker denne toppen, den er så sommerlig.

FAVORITT SANGER ATM

Hva er dine favoritt sanger nå?

Grei dag

Hallo

Denne dagen har vert helt gri, hvis det ikke hadde vert for en luten ting hadde den vert helt super. På vei hjem fra skolen i dag så syklet jeg, og jeg syklet fra de andre for de gikk så sakte... Noe jeg angrer på i etterkant, fordi. Jeg hadde fått ganske god fart, og det er en sånn stor sprekk i gangfeltet, og jeg klarte å kjøre nedi den. Hele sykelen velta, jeg og sykelen glei bortover asfalten. Heldigvis for meg kom vi bra unna med et sykkelkjede som falt av, litt ødelagt sete, et lite sår på hånda, ødelagt bukse og et vondt sår på kneet. Flaks for meg så hadde jeg på meg jakke og bukse ellers hadde jeg sikkert skrubba meg helt forferdelig opp... Hvis det hadde skjedd så var legekontoret(eller hva jeg skal kalle det) like i næret, så hvis jeg hadde skadet meg ordentlig kunne jeg sikkert fått hjelp der. Jeg husker bare at jeg syklet, så falt jeg, før jeg var på bakken. Jeg hørte Johanna(en av dejeg hadde syklet fra)rope:" Mia! Går det bra" ca 3 sekunder etter at det skjedde. Johanna hjalp meg med å ta med sykkelen nesten helt hjem og sette på kjedet. TUSEN TAKK JOHANNA, DU ER EN ENGEL.

Ellers i dag så har jeg gjort meg klar for leirskole. Jeg har bare pakket en liten del av det jeg skal ha med... Må nok finne en større bag tror jeg, Til helga skal jeg til Hønefoss på noen kunstløp greier. Siden jeg skal dit før leirskole har jeg ganske mye å pakke. I morgen blir den store pakkedagen, da skal jeg pakke det meste til leirskoen og alt til skøytegreiene. Resten som blir igjen til leirskolen tar jeg på søndg når jeg kommer hjem og noen ting tar jeg nok før jeg drar på mandag. Jeg skal prøve å forhondspublisere noen innlegg, men jeg kan ikke love noe.. Vi skal prøve å få tak i en gjesteblogger til vi drar.

Mia

øre-plugger, sove-maske og  såpe beholderne er fra clahsolson ♥ Bikini fra cubus ♥ Krem fra hm ♥ dusj såper fra nille ♥

Jeg trengte alt til leirskolen!

Hva synes dere?

Fin dag

Hallo alle sammen

Nå har pappa akkurat fikset sykkelen min, jippi! Det var deilig. Rekker ikke å blogge så mye nå siden vi skal se på frost, elsker den filmen, er så korslig. Vi spiste bærsalat i sta,namnam. Så jeg legger ut bilder av det

Må også si veldig god bedring til frida( www.friidaaa.blogg.no ) som har brukket armen

Life sucks SOMETIMES.

Hallo!

I dag ble hele livet mitt ødlagt, vil du vite hvorfor? Fordi sykelen min er ødlagt, det er jo den jeg burker til å komme meg fra og tilbake, hit og dit. Merka det når skolen var ferdig. Det er en sånn mutter(eller hva nå enn det heter) som har falt av på framhjulet, og den "klypa" vil ikke sitte fast, så den gjør at hjulet bare kan falle av når det vil. Jeg orket ikke å gå hele veien hjem og drasse på sykkelen så jeg ble med Aase hjem. Vi koste oss veeldig:) Som vanlig. Nå skal jeg snart på et skalgs møte, i Oppland Skøytekrets, jeg vet ikke helt hva jeg skal der da men. Må stikke, drar  snart...

Måtte bare ta et randomt bilde fra akrivet siden vi drar snart.

Hei dere

Idag har det hvert enda en veldig fin sommers dag. I går var jeg og noen venner og badet rett nede får her vi bor. De var veldig gøy og litt kaldt. Etter hvert ble det varmere da. Så var jeg på fotball trening før jeg tro hjem og slappet av. Nå sitter jeg ute på verandaen og spiser is. Det er skikkelig godt ute nå skal bytte til shorts rett etter jeg er ferdig med dette innlegget. Senere idag venter enda en trening. Da er det håndball som står på planen. Snart er det også leirskole. Jeg både gruer og gleder meg.♥

Hva synes du om det fine været?

Er det fint vær der du bor?

Fristet jeg deg med isen?? haha

The day+exited

Hallo!

Som dere kanskje skjønner pga overskriften skal dette innlegget handle om dagen min og at jeg gleder meg. I dag når jeg kom på skolen hadde vi naturfag(i samfunnsfag timen!!) og begynte på årets store matteprøve, M7, blæææ. I friminuttet var det utrooolig varmt. Så var det mat, som vanlig, før vi hadde norsk. Da hadde vi forbredelser til leirskolen, det er bare en uke til, jeg gleder meg sinnsykt mye, det blir bare helt perfekt. Vi fikk vite hvem vi kom på rom med og jeg og Mina kom på samme  rom! JIPPI!! Så var det enda et varmt friminutt før vi hadde gym som også var kokvarmt. Vi måtte jogge:( og jeg kutta meg på en stein i mjøsa i går, og det gjorde utrolig vondt å jogge. Men vi fikk lov å vasse i vannet når vi var ferdige. Jeg gjorde det ikke siden jeg hadde så vondt i foten. Så hadde vi boksen går :D haha. Gleder meg utrolig til vi skal på leirskole.

Hihi..

Min 17. mai

Hallo alle sammen! Nå tenkte jeg å fortelle dere om min 17. mai, jeg rakk ikke å lage dette innleggety i går, noe som dere skjønner når dere har lest hele innlegget... Her desverre ingen bilder, fordi jeg ikke orket å drasse med meg kameraet hele dagen...

Kl. 06.00, jeg våkner, slapper av i en halv time før jeg sovner i en time(våkner da med andre ord 07.38,faktisk). når jeg våkner driver jeg rundt en halv time på mobilen før jeg på en måte står opp, haha. Da sitter jeg og ser på det derre "gratulerer med dagen" eller "17. mai" eller hva nå enn det heter på NRK. Så etter å ha sett på det en liten stund gikk jeg ned i dusjen og kledde på meg. Etter det gikk jeg opp og fikk den fine jobben å presse appelsinjuice. Så gikk jeg å så litt mer på tv, så fikset mama håret mitt med verdens fineste flette, i følge meg da, har den faktisk fortsatt i, før vi hadde en helt super 17. mai lunch/frokost rundt 11 tiden. Etter lunchen var det rett til der hvor toget skulle starte.

Vi er ganske heldige fordi toget begynner ikke å gå før kl halv ett. Det er fordi fet flinke korpset vårt gåt på en annen skole før vår(de startet dagen ca halv åtte med å spille, og er ikke ferdige før kl 17 ca!!!) Jeg gikk helt forran i 7. klasse, haha, jeg gikk å pratet med Emma i klassen hele turen til vi var ca halvveis. For da skulle jeg og 2 andre holde tale. Var veldig spent, men det gikk helt dupert, bortsett fra at jeg synes at jeg hørtes hekt grusom ut i den mikrfonen(stakkars folk hvis jeg høres sånn ut til vanlig). etter talen måtte jeg løpe rett til der hvor flaggborgen sto siden jeg skulle være i flaggborgen. Jeg fikke på meg den selegreia og flagget. Vi begynte å gå igjen, jeg gikk i midten bak politimannen. jeg var livredd for å miste flagget på han... Så var vi framme der vi skulle være hele tiden. Da sang vi en sang før Mina skulle holde tale, hun var kjempe flink:)

Så var det en eller to sanger til før vi gikk å gjorde hva vi ville. Jeg var mest med Mina og Matilde fra 6. klasse. Vi gikk rett oinn til kakene. Alle var bare sååååå gode. Vi gikk ut og innså at vi var for sene til gratis is:( Da gikk vi bare rundt å snakket og sånt. Kl halv fem var det tid for den årlige fotballkampen - 6. mot 7. - Den var "veldig nervepirrende". Det var noen sekunder hvor "jeg trodde vi skulle tape", stillingen ble "bare" 10-0 til sjuende. hahahahahaah, vi er best! Jeg spilte faktsik jeg å, og jeg er ikke en vedlig fotball person, men jeg tenkte jo at det kunne være gøy å hjelpe til:) Jeg følte meg veldig rar, fikk låne fotballutstyr av en i klassen som ikke skulle være der. Pappa måtte ha et bilde og sa et dette hørtes sjeldenheten til. Jaja.

Nå vi kom hjem. (selv om det bare er ca 50(?) meter å gå fra der hvor fotballkampen er) så hadde tante, onkel og søskenbarnet mitt kommet, og det var veldig korselig  siden de egentlig bor litt utafor Oslo:) Jeg var helt utslitt etter kampen og hele dagen egentlig, så jeg "løpte" nedf trappa og tok på meg en ny kjole som jer er sinnsykt fornøyd med. Fant også ut at jeg er utrolig solbrent på skuldrene... Husk solkrem neste år Mia... Vi griller og koste oss, selv om jeg egentlig ikke klarte å kose meg på samme måten siden jeg var helt utslitt så jeg la meg på rommet mitt littegrann og slappet av. Det ble bedre da. Vi spiste kaker(igjen) og når de hadde dratt var jeg sliten igjen og jeg lå helt utslått på sofaen og orket nesten ikke å spise chips. haha. Da la jeg meg.

Så håper at dere skjønner at jeg ikke orket å lage dette innlegget i går.. Jeg vet at innlegget ble veldig langt, men jag bar brukt ca 30-45 minutter på det. Wow sier jeg bare til meg selv. Jeg får slenge med et bilde av det norske flagget så innlegget ikke blir så kjedelig da.

Det ville ikke bli større...

Ha en fin dag

- Mia

17 mai neglelakk

Neglelakkene er fra depend.

Hva synes du?

17 MAI

gratulerer med dagen!

Hei alle sammen!

Idag er det 17 mai og det er en av mine favoritt dager i året. Her feirer vi med og gå i tog, leker, taler, is, pølser, kaker og glade mennesker. Jeg skal si tale etterpå og jeg gruer meg litt. Vell det er egentlig ikke en tale men ett dikt om 17 mai som rimer. Jeg har laget det selv så er ganske stolt! Nå skal jeg spise en god frokost med familien før jeg dusjer og skal gjøre meg klar. Jeg skal også bære ett flagg i flaggborgen som går helt fremst i toget. Jeg og Mia skal bytte etter hvert så hun skal og bære flagg fremst.

Her er det jeg skal ha på meg på 17 mai. Skal også ha svarte sko og strømpebukse.

Nå må jeg snart ordne meg!

17.mai neglelakk

Hallo alle sammen!

Nå har jeg laget 17.mai neglelakk, den er ikke helt ferig med å tørke på den andre hånda, men jeg ble veldig fornøyd med neglelakken, brukte også anske lang til på den, siden det er litt detaljer og veldig mye pirk

Hva synes dere om den?

smoothie

Jordbær smoothie:

♥Halvkurv med frosne jordbær

♥Eplejuice

♥Yoghurt

Mmmm verdens beste jordbær smoothie!!

Hei dere!

Idag er det fredag og endelig helg! Vi sluttet tidlig idag som var veldig godt! Så når jeg kom hjem laget jeg smoothie og lomper. Haha kunne ikke hvert bedere! I morgen er det 17 mai og jeg skal si tale! Jeg gleder meg litt men gruer meg også litt.

Idag skal jeg bake brownies til i morgen og klippe gresset. Jeg må også gå tur med Tara og mate kaninene! Også til slutt må jeg rydde rommet. Har masse og gjøre så kan vell egentlig bare starte nå! Håper alle får en super 17 mai i morgen. Jeg skal iallefall kose meg masse!

FAV. NEGLELAKKER

Hva synes du?

-Mina♥

LAPPEDAG

Hei hei!

Idag var vi hos Mia. Vi har hoppa på trampolina, laget lapper som er rosaa! Egentlig så skulle vi lage pannekaker. Men etter at vi mistet ett egg i bakken, Klarte ikke og snu pannekaken så bestemte vi oss får og lage lapper. Hehe det er mye lettere og snu lapper enn pannekaker!!

Nå skal jeg og Mia snart gå til kiwi og skjekke om de selger babylips der. Oase (som er ei i klassa vår) sa de solgte det der så da skjekker vi!:-)

-Mia og Mina

Sliten + super dag

Hallo!

De siste dagen har jeg vert utrolig sliten og ikke orket å gjøre noe, men tenkte å fortelle litt fra de forskjellige dagene

SØNDAG: På søndag slappet jeg forsåvidt av nesten hele dagen, jeg filmet inn en innkjøpsvideo fra oslo, men jeg ble litt stressa pga at kamera holdt på å gå tom for strøm... Så jeg glemte mange ting, dermed ble videoen helt elendig...

MANDAG: I går hadde vi sykkeltur og jeg ble utroliug sliten + veeeldig støl i rompa,haha. Jeg lette også overalt etter kameraladeren men fant den ikke... Skal få låne av Mina da,siden laderen hennes psser til kameraet mitt også:)

I DAG: i dag ble Aase med meg hjem, vi koste oss veldig. Vi var på brygga og hadde det veldig gøy:) Vi var også ute på trampolina og inne og tulla og fjasa, haha;)

Noe har klikka på blogg.no, så bildene kommer desverre ikke i full størelse...

Har to spørsmål til dere, kan noen plis svare på de:

1. Vet noen hvor man kan få kjøpt kameralader til Nikon D7000
  2. Er det lov å gjøre den badegreia på facebook uten å ha blitt utfordra, men fortsatt utfordre folk videre?(har veldig lyst, men ingen utforfrer meg....)

Det var alt fra meg denne gangen... Snakkes

DÅRLIG TIRSDAG

Hei dere

Idag regnet det. Jeg glemte svømme tøy så måtte dra hjem og hente det. Vi hadde svømming idag og jeg hater og ha svømming. Nå vi kom tilbake fra svømming så øvde jeg på talen jeg skal holde på 17 mai. Fikk også vite at jeg skal bære flagg på 17 mai som jeg ble veldig glad for. Når jeg sier flagg mener jeg sånn stort flagg som er fremst i toget. Jeg gleder meg til 17 mai. Jeg brukte en evig lang tid på vei hjem fra skolen. Det var skikkelig tungt og gå hjem med støvler når sola plutselig stekte. Forresten så har jeg fått nye støvler, som jeg trengte til leirskolen som er om et par uker.  Vi skal til sandefjod.

Når jeg endelig kom meg hjem fra skolen, så gjorde jeg ingen ting. Jo jeg spiste mat. Først lompe med ribberull som er så godt og så toast. Så har jeg begynt på leksene, men jeg forstod ikke alt så jeg må vente litt. Egentlig så har dagen vært dårlig, men bra. Jeg føler meg litt negativ idag.

Litt sånne bilder idag da. Nå tror jeg at jeg trenger en kopp kakao.. og så leser jeg i dustedag boka så jeg blir glad igjen!♥

Mina

BURSDAGSHELG

Hei alle sammen!

Nå er det en stund siden jeg har blogget, og det er fordi jeg har hatt veldig mye og gjøre. Denne helgen er jeg hos bestemor fordi mamma og pappa er på ferie. Nå er jeg hjemme og mater kaninene så tenkte og lage ett blogginnlegg. Skal gå opp igjen til bestemor etterpå og da skal jeg male gjerde før det blir bursdag på bowlingen. Jeg var på bursdag i går også. Det var bursdagen til Mia, og det var utrolig gøy!¨

Video

Hei!

Nå ha jegredigert min føste video til dere på macen min! Wææ! Jeg klarte det faktisk ganske bra også! Eller litt i alle fall, men jeg kan si at den er mye bedre en de/den første jeg redigerte på windows live movie maker. Er bare så mye bedre å redigere på mac merker jeg. Vel nok prat, her er videoen :

får ikke til å midtstille videoen. but just shit in that(typist meg...)

Bursdag next ->

Hallo!

Nå haste blogger jeg egentlig litt siden om ca 15 min kommer mamma og Ane. Vi skal gjøre klart til bursdagen min som jeg gleder meg veldig til. Det var derfor jeg var borte i gåt, vi bakte til bursdagen. Det blir helt supert og jeg gleder meg veeldig.

måtte bare ta et bilde siden jeg har det litt travelt

Onsdag

Hallo alle sammen! I dag har jeg redigert en film i imove som kommer på bloggen på lørdag kl 10.01, har forhåndspublisert fordi jeg skal bort:) Ellers har det vært onsdag i dag og den dagen hater hele klassa vår, den er å laaaaaaang og kjedelig. Vi har hatt prøve, øvd på prøve, engelsk,englsk og RLE.... Jaja, nå skal jeg ikke være negativ. Tenkteå vise dere en sneak peak på hva jeg kjøpte meg iStockholm. Det er foresten det som kommer på videoen:O

Hehe, ikke veldig synlig, men samma det...